luni, 4 octombrie 2010

Ce merita sa folosim-Exfoliere

    Am scris de curand despre o masca exfolianta care m-a dezamagit, in principal din cauza faptului ca particulele exfoliante erau prea mari, prea dure.Ca, deh fiecaruia ii prieste un anumit produs. Asa ca m-am decis sa ma intorc la scrub-urile homemade, carora le pot modifica puterea de exfoliere dupa bunul plac.
Dar inainte trebuie sa intelegem faptul ca sunt doua feluri de exfoliante: mecanice si chimice. Cele chimice se bazeaza in special pe acizi cum ar fi acidul salicilic, acidul linoleic, acidul citric etc.Aceste exfoliante actioneaza diferit fata de cele mecanice, dizolvand substantele ce tin unite celulele de la suprafata pielii, producand desprinderea acestora. Dar, exfoliantele chimice nu indeparteaza efectiv celulele moarte de pe piele, aici intervine un exoliant abraziv.Aceasta este doar parerea mea dar cred ca ar fi bine sa folosim atat un exfoliant mecanic cat si unul chimic.
Revenind la cele homemade am cateva favorite:

Cafeaua-imi place mai mult pe corp decat in corp.
Pentru fata folosesc urmatoarea reteta:
-2 lingurite de cafea macinata (puteti folosi si zat de cafea dar nu se leaga la fel de bine, ati putea totusi sa il folositi cu un gel pe baza de apa);
-1 lingurita si jumatate de miere, preferabil nezaharisita.
-optional aproximativ o lingurita din gelul de curatare preferat, pentru textura.
Se amesteca bine ingredientele si se aplica pe fata demachiata cu miscari circulare, de exfoliere; aceasta reteta simpla poate fi folosita si ca masca.
Iar pentru corp prefer sa amestec zat de cafea cu gel de dus, eventual, in cazul in care nu imi ajunge cafeaua mai adaug o lingurita-doua de zahar.
Pentru corp, mai am o combinatie favorita aceasta constand intr-o combinatie de ulei de masline si sare fina de bucatarie. De obicei le combin in mod egal, adaugand putin gel de dus pentru consistenta, nu stiu de voi dar eu vreau o consistenta oarecum cremoasa.Aceasta combinatie ma duce cu gandul la un SPA in aer liber de langa o plaja din zona mediteranei datorita mirosului de masline.Si pe langa toate astea sarea este detoxifinata si pielea ramane foarte fina.Dar nu va recomand sa il folositi pe fata deoarece e posibil sa va irite.

 Un exfoliant interesant cu actiune deopotriva abraziva si chimica este facut din nimic altceva decat aspirina.Da, ati citit bine: aspirina. Nu este nimic nou dar putine persoane stiu de aceasta intrbuintare a aspirinei.Eu am aflat de pe youtube, de la un mekeup guru preferat, MichellePhan. Cum probabil sunt cateva persoane care nu stiu engleza voi scrie reteta aici.
In primul rand avem nevoie de doua aspirine tamponate.Le asezati pe o farfurioara si adaugati 3-4 picaturi de apa si asteptati cateva secunde pana se inmoaie. Veti observa ca au o textura oarecum abraziva, Asta depinde de fiecare fel sa aspirina, cu alte cuvinte de firma producatoare. Peste amestecul astfel obtinul se adauga cantitatea dorita de miere, eu folosesc o lingurita.Se amesteca si se aplica pe fata, lasandu-se sa actioneza de la 5 la 10 minute, dupa care sa clateste cu miscari circulare si apa din abundenta, producandu-se o usoara senzatie abraziva.
Acest exfoliant are propietati de exfoliere chimice datorita compozitiei aspirinei, mai exact "acid acetyl salicilic" , fiind un derivat al acidului salicilic. Si proprietati abrazive datorita felului in care se sfarama aspirina, avand particule care nu se descompun in tolatitate.
Multe persoane spun ca ar evea efecte antiacneice dar eu,una nu am observat.

Si ultima dar nu cea din urma, mierea zaharisita. Masata pe fata nu se "topeste" imediat, avand o usoara actiune abraziva.
Acestea sunt preferatele mele dar, desigur, se pot folosi si alte exfoliante homemade, trebuie doar sa aveti creativitate.Si, sa nu uitam, nu ar trebui sa folosim un scrub mai des de doua ori pe saptamana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu